Úhrada nákladů na likvidaci nepoužitých léčiv vrácených lékárně

Podání žádosti o úhradu nákladů vzniklých oprávněné osobě s převzetím nepoužitelných léčiv odevzdaných fyzickými osobami lékárně a s jejich odstraněním.

Online podání žádosti
Online podání žádosti
Podejte žádost rychle a jednoduše z pohodlí domova.
Co je online podání žádosti? Více informací.
Objednat se na úřad
Objednat se na úřad
Na úřad bez čekání? Není problém. Zamluvte si konkrétní čas návštěvy.

Kdo může službu využít

O úhradu nákladů může požádat právnická nebo podnikající fyzická osoba, která je oprávněná k odstraňování léčiv.

Jak postupovat

Podejte žádost o úhradu nákladů a připojte k ní všechny potřebné přílohy. Ze žádosti musí být jasné, že odesílatelem léčiv je lékárna a jejich příjemcem osoba, která má oprávnění k jejich odstranění.

Co musím doložit

K žádosti připojte:

  • soupis účelně vynaložených nákladů na odevzdání a odstranění nepoužitelných léčiv
  • kopie ohlašovacích listů pro přepravu nebezpečných odpadů po území ČR k jednotlivým návozům odstraňovaných nepoužitelných léčiv

Bude-li to nutné, vyzveme vás k doplnění žádosti o další podklady, které můžou vyplynout z charakteru řízení.

Více informací najdete na webových stránkách Moravskoslezského kraje v části Odpady – Informace k úhradě nákladů vzniklých v souvislosti s odevzdáním a odstraněním nepoužitelných léčiv.

Kdy bude vše hotovo

Žádosti o proplacení léčiv posíláme Ministerstvu financí ČR čtvrtletně v termínech do 10. ledna, 10. dubna, 10. července a 10. října příslušného rozpočtového roku.

Kolik se platí

U této služby nejsou stanoveny žádné správní poplatky.

Kdo mi pomůže